معرفی سامانه فزارپایش

از آنجا که یکی از اهداف مهم پایش آنلاین برآورده نمودن الزامات قانونی وضع شده توسط سازمانهایی نظیر سازمان محیط زیست می باشد، ارسال اطلاعات صحیح و موثق به این مراکز یکی از ویژگی های مهم و ضروری هر سیستم پایش آنلاین به شمار می آید. هر سیستم ارسال اطلاعات حداقل از بخش های زیر تشکیل شده است:

♦ بخش سخت افزاری شامل تجهیزاتی که اطلاعات را در قالب فایل های Data و از طریق یکی از بسترهای مناسب انتقال داده به مراکز نظارتی ارسال نماید.

♦ بخش نرم افزاری که شامل محیط نرم افزاری مناسب تحت Web و بستر نرم افزاری مناسب برای تحلیل اطلاعات دریافت شده و نمایش آنها به صورت قابل استفاده برای مراکز نظارتی می باشد. انتخاب صحیح هر یک از بخش های فوق تاثیر بسزایی در نتیجه نهایی ارسال اطلاعات خواهد داشت.

FP-Logo


فایل های ارسال شده باید دارای فرمت مناسب جهت انتقال اطلاعات به آسانترین روش و با کمترین خطای ممکن باشد. بنابراین انتخاب سخت افزار مناسب جهت تبدیل اطلاعات به فرمت مورد نظر و ارسال اطلاعات در بستری که کمترین احتمال خطا و از دست رفتن اطلاعات را داشته باشد از اهمیت زیادی برخوردار است. همچنین محیط نرم افزاری آماده شده برای تحلیل و نمایش اطلاعات باید دارای طراحی مناسب جهت دریافت اطلاعات بدون خطا و Decode کردن و نمایش آنها در قالبی کاربر پسند و قابل استفاده برای کاربر مورد نظر باشد.

سیستم فزارپایش شامل یک پکیج استاندارد سخت افزار و نرم افزار می باشد که نتایج حاصل از پایش آنلاین گازها و گرد و غبار خروجی از دودکش و پساب خروجی از مزاکز صنعتی را از طریق یک بستر اینترنتی و یا مخابراتی به مراکزی همچون سازمان محیط زیست ارسال کرده و در قالب یک Web page نمایش می دهد.

در این سیستم، اطلاعات با استفاده از یک Data logger به فرمت مورد نیاز سیستم تبدیل شده و از طریق روش های مختلفی شامل شبکه داخلی سایت صنعتی، اتصال مستقیم به اینترنت با استفاده از مودم یا سیم کارت تلفن همراه به فضای مجازی مورد نظر منتقل می شود. انتقال اطلاعات می تواند با استفاده از یک یا چند روش مختلف به طور همزمان انجام پذیرد. این کار جهت جلوگیری از هرگونه خطای احتمالی و از دست دادن اطلاعات در صورت قطع شدن یکی از بسترهای انتقال اطلاعات انجام می شود.

بخش نرم افزاری سیستم فزار پایش شامل یک Web page انحصاری برای هر یک از مشتریان می باشد که در آن اطلاعات به صورت نمودارهای روزانه، هفتگی، ماهانه و یا بازه های مورد نظر کاربر نمایش داده می شود. در این سیستم هریک از مشتریان کلمه کاربری و رمز عبور مخصوص به خود را دارد که درعین استفاده از آن برای دیدن اطلاعات ارسالی توسط سیستم پایش آنلاین می تواند آن را در اختیار مراکز نظارتی جهت برآورده نمودن نیازهای سیستم پایش آنلاین قرار دهد.

لازم بذکر است با استفاده از این روش در عین ارسال اطلاعات با کمترین خطای ممکن و در کوتاهترین زمان ممکن به مراکز نظارتی امنیت و غیر قابل تغییر بودن اطلاعات نیز تضمین می شود.